Undervisningsmiljøvurderingsplan

Forord

Avedøre Skole er en ældre skole. Der har gennem tiderne ikke været prioriteret at forny klasseværelser og gangarealer særlig meget. Dette kan vi se at især de store elevers svar (4. – 9. klasse), når de bliver spurgt indtil dette.

Vores yngste elever (0. – 3. klasse) svarer lidt anderledes på dette. De bor i et hus for sig selv og der er nok populært sagt mere hjemligt i deres bygning. Hvilket kan være svar på hvorfor de vurdere deres fysiske og æstetiske rammer højere.

O. – 3. klasse nøgletal

Af positive tilkendegivelser bemærker vi:

• Nok lys i lokalerne: Elever svarer for 96% vedkommende at der enten er ”ja for det meste” eller ”ja nogle gange” nok lys – det er et meget flot resultat.
  • Gode udeområder på skolen: Elever svarer for 93% vedkommende at der enten er ”ja for det meste” eller ”ja nogle gange” nok lys – det er et meget flot resultat.

Af forbedrings tilkendegivelser bemærker vi:

• Er der nok toiletter på skolen: Elever svarer for 36% vedkommende ”Nej” der er ikke nok toiletter. Her undrer vi os dog, da alle klasser i indskolingen har eget toilet. Måske skal der en kommunikationsindsats til.
  • Bliver du forstyrret af larm i timerne: eleverne svarer for 32% vedkommende ”ja tit”, hvilket har fået os til at sætte ind med ”Robusthedskursus” og ”Klasserumsledelse”. Disse kurser er indlagt fast i årshjulet.

4. – 9. klasse nøgletal

Af positive tilkendegivelser bemærker vi:

• Nok lys i lokalerne: Elever svarer for 68% vedkommende at der enten er ”meget tilfreds” eller ”tilfreds” desuden siger 20% ”hverken eller” nok lys – det er et meget flot resultat.
  • Er du tilfreds med temperaturen i klassen: Elever svarer for 47% vedkommende at der enten er ”meget tilfreds” eller ”tilfreds” desuden siger 35% ”hverken eller” til om temperaturen passer – det er et meget flot resultat.

Af forbedrings tilkendegivelser bemærker vi:

• Bliver du forstyrret af larm i timerne: eleverne svarer for 38% vedkommende ”Meget tit” eller ”tit”, desuden er der 41% der svarer ”engang imellem”, hvilket har fået os til at sætte ind med ”gangmiljøer” og ”Klassekabalen” samt ”MOT. Alle tiltag sætter på forskelligvis fokus på at være og at gave det godt med sig selv og dem man er iblandt.
  • Jeg synes godt om stederne til gruppearbejder på skolen: eleverne svarer for 21% vedkommende ”helt uenig” eller ”uenig”, desuden er der 25% der svarer ”hverken eller”.

Fysiske og æstetiske forbedringer på Avedøre Skole

Jf. sidstnævnte spørgsmål har vi igangsat en storstilet optimering af gænge lokaler, gangarealer mm.

2019/2020

• 3 undervisningslokaler er blevet istandsat, som pilotlokaler skolestilladser, gynger, men også forskellige muligheder for at sidde er indlag6t i planen. Disse lokaler skal danne udgangspunkt for kommende lokaleforbedringer.
  • Gangarealerne både i hovedbygningen 7. – 9. klassetrin og Firkanten for 3. – 6. klasse er blevet istandsat med små gruppeborde, bløde og hårde møbler, udsmykning på væggene, aftagelige tavler etc.
  • De store elever fået lockers (elevskabe) samt et pauserum, de selv har indrettet (dog pt. lukket pga. Corona)

2020/2021

• HD lokale renoveres
  • 3 nye lokaler istandsættes (hvis økonomi)
  • Multimedieforbedringer i gymnastiksalen

Denne plan opdateres årligt. Næste gang efterår 2021.

Som tillæg skal ses årgangenes trivselsmål – der udarbejdes årligt i efteråret.

Opdateret: 1.december 2020

Sille Madsen

Skoleleder

Ledte du efter antimobbestrategien?

Du kan læse mere om vores antimobbestrategi under læring og pædagogik (nyt vindue)